ראיון פרישה: השר אהרונוביץ מדבר על הכל • וגם: "ליברמן לא יצטרף לקואליציה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ראיון פרישה: השר אהרונוביץ מדבר על הכל • וגם: "ליברמן לא יצטרף לקואליציה"
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' התקיים ראיון פרישה עם  השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שפורש מהפוליטיקה ועשרות שנותיו במשטרת ישראל.

    בתחילת דבריו התייחס השר אהרונוביץ למגעים הקואליציוניים של הליכוד מול הבית היהודי והעירך כי "כמו בכל הצגה טובה זה יסתיים בטוב ותהיה ממשלה צרה", על יו"ר מפלגתו אמר, "לא נראה את ליברמן מצטרף, אני מכיר אותו – אם הוא אמר שלא יצטרף הוא לא יצטרף".

    על הקושי בהנהגת ממשלה צרה אמר כי "קשה מאוד לנהל ממשלה צרה, אני מניח שראש הממשלה ינסה להרחיב אותה בחודשים הקרובים, בלי זה יהיה לה מאוד קשה לשרוד".

    על ההתנתקות שלו מהפוליטיקה ועל ההתעסקות שלו עדיין במשרד לביטחון פנים אמר השר כי "אני עברתי למדורים אחרים, אני עדיין עובד באופן מלא במשרד, יש הרבה אירועים בימים האחרונים, הפגנות עם העדה האתיופית, הפשיעה והעבריינות, המשרד ממשיך לתפקיד".

    לדברי השר אהרונוביץ, "אני מניח שאני משאיר משטרה טובה יותר ומקצועית יותר, קיבלנו בנוסף קרוב ל -2 מיליארד שקל לתקציב שלנו, והוספנו כ-3,000 שוטרים", לדבריו, "תמיד יש פרשות כאלה ואחרות שמזיקות לאמון הציבור – אם יש בקצה שוטר שפעל שלא כהוגן – זה פוגע בכל הארגון".

    על הפגנת בני העדה האתיופית אמר כי "הייתי בהפגנה וראיתי את מפקדי המחוזות איך שהם פעלו בשיקול דעת ובמקצועיות, נתנו למפגינים – להפגין למרות העדר אישורים – ובשלב מסויים לא הייתה ברירה היינו צריכים לפנות אותם – הם התקרבו לבית ראש הממשלה וגם בת"א לעירייה.

    על הדיאלוג שנוצר בשנים האחרונות בין המגזר החרדי למשטרה אמר השר כי "אני מסכים שעם החרדים הגענו לדו שיח, אפשר להעביר הפגנות בצורה טובה ומקצועית, אולם עם האתיופים – יש לנו בעיה, אין שם הנהגה ואין דו שיח, אין עם מי לדבר, זו הפגנה שלא הייתה מתוכננת ולא היה עם מי לדבר".

    עוד אמר על הדיאלוג עם החרדים, "השתפרנו מאוד בשיתופי הפעולה עם החרדים, אני יכול לשבח בזה את חברי הכנסת החרדים מ'יהדות התורה' ומש"ס, שהם מאוד מסייעים בזה ובזכותם שיתופי הפעולה – מצוינים".

    כעת עבר השר אהרונוביץ לעניני מירון הבוערים, "הייתי ביום ראשון במירון,  ואהיה הערב בהדלקה, כבוגר ישיבה תיכונית בצפת מותר לי להיות ולהשתתף באירועים במירון, אני גר כמה מטרים ממירון – בדישון, אני מכיר את ההר הזה 40 שנה כבר".

    "המשטרה נערכת כמו שצריך, הרבה ניסיון מהעבר והפקת לקחים, הכל יעבור חלק כמו בכל שנה,", לדבריו, "לפעמים יש בעיה של הסדרי תנועה, לפעמים יש בעיה באתר עצמו בנושאי צפיפות והרישיונות, עברנו וטיפלנו בהכל. ההכנות הגיעו לסיומם, פתחנו חניון ענקי בטבעון להקל על ההגעה, נתנו מיפוי עם צבעים לכל האוטובוסים".

    את הערכות המשטרתית סיכם אהרונוביץ, "מדובר באירוע קשה מורכב ובעייתי אבל המשטרה יודעת לעבוד".



    0 תגובות